Falkirk Wheel Schotland

30 voor 30 update #9

De afgelopen maand veel boeken gelezen, naar heel veel musea geweest en een paar dagen in Schotland geweest voor een meeting. Erg cultureel gedaan, maar hieronder kun je er meer over lezen!

1. 100 recepten uit kookboeken en Pinterest maken.

1. Vietnamese loempia’s
  2. Clafoutis met bramen en blauwe bessen
  3. Gevlochten Nutella brood

2. 100 boeken lezen. In de vakantie had ik heel veel gelezen, maar de maand daarna bijna niets. Nu de smaak weer lekker te pakken, mede dankzij #boektober.

1. Chatroom – Helen Vreeswijk
  2. Stalker – Helen Vreeswijk
  3. Eerwraak – Helen Vreeswijk
  4. Onvoorwaardelijk – Colleen Hoover
  5. Vlucht van de Vlinder – Kristy Cambron
  6. Wat ons niet zal doden – Stieg Larsson/David Lagercrantz
  7. Wild – Vertrouwen – Christina Lauren

3. 5 Rotterdamse musea bezoeken.
Afgelopen maand hebben we maar liefst 4 musea bezocht, waarvan 3 in Rotterdam. We zijn naar de tentoonstelling The Power of Poison geweest in LP2. In de Kunsthal hebben we onder andere The Political Line van Keith Haring bezocht.

power of poison logo    Keith Haring Kunsthal emaille

Op de RDM-werf in de Onderzeebootloods was de expositie De Aanval op Rotterdam te zien. Ondanks dat de gevechten maar 5 dagen duurden, is een groot deel van de stad verwoest. Het was heel indrukwekkend om de verhalen te horen die begeleid werden door foto’s en bewegende beelden.

De aanval op Rotterdam brand    De aanval op Rotterdam

In Amsterdam wilden we graag naar het Van Gogh museum, maar daar stond zo’n lange rij en we wisten niet dat je ook met een museumkaart een ticket moest halen. Online bestellen is de gouden tip! Door deze drukte hadden we besloten door te lopen naar het Rijksmuseum, waar we wel meteen naar binnen konden. Toen ik op de middelbare school zat en we een dag in Amsterdam hadden werd het Rijksmuseum al verbouwd. Nu eindelijk het eindresultaat kunnen zien, en moet zeggen dat het erg mooi geworden is.

4. Ieder maand op date, zoals naar de bioscoop, bowlen, karten, minigolf, strandwandeling en andere cliché dingen.
De afgelopen tijd veel naar het museum geweest, zoals je hier boven al hebt kunnen zien. Verder zijn we uit eten geweest om te vieren dat we 6 jaar samen zijn!

8. Een moestuin aanleggen.
Denk dat ik deze nu wel mag afstrepen van de lijst. De tomatenplant is uit de bak van de moestuin gehaald en er staan nu voornamelijk nog kruiden in. Aankomend voorjaar zal ik weer nieuwe groenten gaan zaaien en planten, want het is zo leuk om te kunnen eten van je eigen moestuin!

15. 3 weekendje weg naar een Waddeneiland,  ergens naar Airbnb en een city trip.
Eigenlijk valt dit niet onder een van de 3 weekendjes die ik hierboven genoemd heb, maar ik wilde het toch laten zien. Voor het laatste EU-COST Arterial Spin Labeling in Alzheimer’s Dementia meeting ging ik naar Airth, vlakbij Edinburg, Schotland, Verenigd Koninkrijk. Door een flink aantal uren vertraging door de mist leek het er even op dat ik er niet meer op tijd zou komen, maar uiteindelijk (na meer dan 3 uur wachten in de rij voor de enige balie die open was, 9 uur na aankomst op Schiphol) kon ik in de business class mee op een directe vlucht naar Edinburg in plaats van met overstap op Londen!

Castle Airth Schotland haggis blackpudding schotland

Het hotel was bij een kasteeltje in een heel klein dorpje. Bij het ontbijt ook echt Schotse gerechten, zoals Haggis en Black Pudding. Ik vond het iets te zwaar voor de vroege ochtend.

ASL samenwerkingen Schotland

Het was de laatste meeting en met een kaart werd een overzicht gemaakt van alle samenwerkingen. Het is duidelijke dat Nederland en rondom Londen een centrale rol spelen in de ASL-gemeenschap. Verder heb ik ook nog werk mogen presenteren.

IMG_5513    IMG_5520

IMG_5506    IMG_5516
Ondanks dat de meeting maar 3 dagen duurde, hadden we een toch een paar uurtje voor een uitstapje. Toen ben ik met een paar anderen naar het Falkin Wheel geweest. Deze sluis laat boten een hoogte van 24 meter overbruggen door rond te draaien. Spectaculair stukje engineering vond ik dit Millenium Project.

26. Een grote deken haken, zoals bijvoorbeeld een CAL deken.
De deken ligt even stil, ben nu cactussen aan het maken. Daarover binnenkort meer!

De losse updates vind je hier: